Oldalak

2015. február 28., szombat

Sophie novellája



Régi szép emlékek


Hallgatom a szél suhogását, amint végig jár a hegyek közt. Az emlékek oly hirtelen térnek vissza. Tekintetem immár a tóra vándorol, ahol valaha horgásztam. A szüleim azt mondták az öregemberre, aki megtanított a halászni, hogy kattant vénember. Pedig ez nem igaz. Ő mutatott rá az élet igazi értelmére, és ezért mindig is hálás leszek neki. Becsukom a szemem, és egy pillanatra ismét magam előtt látom őt, ahogy a szitárját pengeti és közben elmondja a halfogás rejtélyét. Úgy döntök, hogy elmegyek erről a helyről, de a lábam a földbe gyökerezik. Képtelen vagyok így elmenni, nem tehetem meg. Odalépek a part széléhez, majd belevettem magam a habokba, és a halászházhoz úszok. Ismerős illat fogad, ez olyasvalami amire örökre emlékezni fogok. Körbenézek, de csak egy háló van a fal oldalához támasztva. Rég nem járt itt senki,- ezen meg sem lepődők- hiszen csak ő járt ki ide naponta. Amikor elmentem egy dolgot kért: mondjam el milyen a nagyvilág, hogy milyen az életem és hogy néha látogassam meg. Én mégsem tettem meg soha, úgy szégyellem. Pedig olyan volt nekem, mint a nagyapám, és most hogy elment elveszettnek érzem magam. Tudtam, hogy egyszer eljön ez a nap, de miért ilyen hirtelen? Ilyen váratlanul? Beszélnem kellett volna vele, mielőtt még túl késő.

Fulladozni kezdek, nem bírok tovább itt lenni. A köveken keresztül kisétálok a partra. Visszanézek házra ami tanúja volt, az öregember minden egyes percének. Majd elsétálok és magam mögött hagyom az emlékéket, és a gondolatot hogy ő nincs többé.



A zsűri véleménye

Isabella Reed: Rövid. Túl rövid, így nem igazán illik a novella műfajába. Sajna nem érzem át az emlék értékét. Szép, de nem elég, hogy megragadjon. Mintha csupán kivágtál volna egy darabot egy történetből. A fogalmazás viszont igényes, kár hogy ennyit kaptunk csupán belőle.

Szatti: Kedves Sophie! Tetszett az ötlet, amit megragadtál, de eléggé félkésznek éreztem a dolgot. Belekezdtél valamibe, elindult egy történet, de nem volt sem cselekménye, sem lezárása és tanulsága sem. Mindez, mintha inkább egy bevezető lett volna és nem a kész írás. Kicsit hoppon maradtam. Az alapötlet tetszett volna, de nem tudtam meg semmit sem az említett szereplőkről és nem került sor történésre sem. Érdemes lenne ezen a jövőben még dolgoznod, hogy teljes és értékelhető novella lehessen!

Victoria: Röviden, mert sokat nem lehet hozzáfűzni: kurta volt és nem túl érdekfeszítő. Sajnos ez nem jött át.

5 megjegyzés:

  1. Kedves Isabella Reed!
    Utólag én is észrevettem, hogy rövid lett, sajnálattal hallom hogy nem érezted át, amit írtam. Talán ha hosszabb lett volna, beletudtad volna magad élni! :)
    Köszönöm, hogy igényesnek tartod, ez nagyon sokat jelent nekem!

    Kedves Szatti!
    Örülök, hogy tetszett az ötlet, kár hogy mégsem gondolod úgy hogy jó lett.
    Köszönöm szépen hogy értékelted!

    Kedves Victoria!
    Nem csak te gondolod úgy hogy rövid lett :D
    Tudom, hogy nem lett túl érdekfeszítő de nem is az volt a célja, hanem az hogy megható legyen.
    Mindenesetre, megpróbálok több cselekményt vinni a történetbe és érdekesebbé tenni !

    Köszön mindent:
    Sophie

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Sophie!
      Mi köszönjük, hogy a megfelelő módon fogadod a véleményeket. :) Én drukkolok, mert nagyon szépen írsz.

      Törlés
  2. Kedves Bells!
    Köszönöm szépen! :)
    Nem tudom, lehet ez most bunkóság lesz, de ha lehetséges az , hogy tudnátok fogadni még egy irományom? Csak azért mert igazán kíváncsi lennék a véleményetekre, és úgy hiszem hogy ezzel tudnék kicsit fejlődni írás terén. Az ép ehhez a témához kapcsolódik. Persze ha nem, az is megértem.
    Üdv :
    Sophie

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mások nevében nem ígérhetek semmit, de én szívesen elolvasom és véleményezem, ha elküldöd. :)

      Törlés
  3. Köszönöm szépen, hogy időt szakítasz a novellámra.
    Emailben el fogom küldeni :)
    Üdv:
    Sophie

    VálaszTörlés