Oldalak

2012. szeptember 14., péntek

Picike díj

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi1djHr2z_HnK6VDXSEVq21eJHQYfxapJtVuVDF60C5xXiAwRYueW5oyP36NbWIz_RoIvdV5ckKsKy0G9Bor-WlAsXPSCodr71z1_iiQaRvjA5ufKNhTaw8oJHejcGgvNCNJSDvHsn-tXw/s1600/myfirstaward.jpg 

Először is nagyon megköszönöm Gabriella Fishernek, hogy gondolt rám! Na és persze, hogy mindig akad számomra egy-egy értékes véleménye!


- A jelölő minden kérdésére válaszolni kell!

- Mi okozta az írói válságod, miért nem kezdesz egy új regényt - új lapról?
- Ez nyáron kezdődött, és a mai napig nem akad hely, ahol nyugodtan egyedül lehetnék és írhatnék, ezért ha van is ötletem, hát a népes családom gyorsan elveszi a kedvem. Sajnos ez nemcsak az írást veti vissza, hanem a közérzetemet is. Bánt, hogy nem írok. Ami kikívánkozik, bennem ragad, nagyon idegesítő érzés. 
Másrészt most már az iskola miatt sincs időm. 
És ha ez nem lenne elég, hát már gépemet is csak maximum 1-2 óráig használhatom, és azalatt már kedvem sincs nekiállni vagy folytatni a hosszabb regényeket... 
 - Milyen típusú könyveket szeretsz olvasni?
- Ez érdekes kérdés, igazából még én sem tudom rá a választ. Rengetegfélét olvastam és szeretnék még olvasni a továbbiakban, de amíg nem olvastam mindenfélét, nem választhatok. :) Félretéve a hülyeségemet, szeretem a történelmi regényeket, fantasyt és ahogy én nevezem a 'súlyos lélektanit', ami egyszerű, de mégis hatalmas hatású.
 - Hogyan jött a novellacsokor ötlete?
- Ez összefügg az első két kérdésre adott válaszaimmal is. Először is az időhiány miatt gondoltam úgy, hogy egyszerűbb a novellasorozatot folytatni, mint egy nagyobb lélegzetvételű dologba kezdeni. 
Másodszor pedig ez az egyszerű, de gigantikus jelentésű könyvek iránti szeretet késztetett, hogy hasonlót alkossak. Még elég kezdő az ihletadó könyvhöz képest, de engem valahogy megnyugtat, ha írhatom.
 - Nem gondolkodtál még nagyobb körű publikáláson, mint például a könyvkiadatás?
 - Ó, hát ezen melyik író nem gondolkodik? :) 
Nem érzem, hogy már olyan szinten lennék, hogy képes legyek egy kiadható könyvet megírni. Persze, írtam már kis regénykezdeményeket, de valahogy egyik sem volt átgondolva, sokat kéne még dolgoznom rajtuk. Egyszer majd talán...
 - Mit gondolsz, mi az erősséged az írás terén?
 - Ritkán sikerül igazán írnom. Rengeteget gépelek és gondolkodom, de csak párszor 'esem' olyan állapotba, hogy szinte nem is én vezetem a kezem, hanem végigkísér az ihlet, vagy ki ahogy nevezi. Pedig azt hiszem, ez az én erősségem, ez az amitől meg lehet kedvelni az írásaimat.  A többit csak úgy elviselik az olvasóim, de azok a bizonyos cselekedetek, párbeszédek, monológok, leírások fogják meg őket, amiket arra a megmagyarázhatatlan belső sugallatra írok.
Szóval röviden úgy hiszem, az én erősségem abban van, hogy néha átengedem az irányítást valami nagyobbnak.


- 5 dolgot kell elmondanod magadról!

1. Rajongok a magyar és külföldi alternatív zenéért. 
2. Nagyon szeretem a Trónok harca könyvsorozatot, és a tv-s adaptációt is.
3. Nem vagyok haragtartó, szinte mindent megbocsátok öt perc alatt.
4. Nagymamám jóvoltából romantikus ponyvákon nőttem fel, és bevallom, most is több tucat van a polcaimon. Tökéletes kikapcsolódás. Nélkülük valószínűleg sosem kezdek el írni.
5. Akartam valami nagyot írni ötödiknek, de elfogytam. Fáj a fejem. :) Ezzel az aktuális, kihagyhatatlan adattal zárom. 


A továbbadást, ha megbocsátjátok, megint kihagyom, mert nem akarok csak úgy a levegőbe osztogatni díjakat, és be kell valljam, mostanában szinte semmi olyat nem olvastam neten, ami már ne kapott volna épp elég dicséretet. :)
(- Öt kérdést kell feltenned a jelöltednek!

- Továbbadni egy embernek és persze linkelni a blogját!)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése