Oldalak

2012. július 15., vasárnap

Bejegyzések A. A. naplójából - 6



2011. január 2.

Émelyegve indulok ma az egyik szürke épületből a másikba. Fogalmam sincs, mi bajom lehet. Tegnap este még vidáman bújtam ágyba. Már amennyire ez lehetséges ilyen körülmények között.
Próbálom elhitetni a gyomrommal, hogy téved, nincs oka háborogni, de nem hallgat rám. Javában benne vagyunk az angol történelemben, mikor felállok, és kirohanok az osztályból. A folyosó végtelennek tűnik. A kopott, fekete-fehér kockák sebesen cserélgetik helyüket, elszökve a lábam alól. Fájdalmasan koppan a térdem a kövön. Négykézláb öklendezek. A tanárom utánam küldi az egyik lányt, aki ott toporog előttem, de nem hív segítséget. Rátört a hisztéria. Őt jobban sajnálom, mint magamat, pedig a hátam feszül, úgy érzem, kettétörik a gerincem.
Végre határozott lépések közelítenek gyomornedveim felé. Erős kéz fonódik a hasamra, majd a vécéig vonszol. A megmentőm visszaküldi a síró lányt az osztályba, bár ezt csak akkor fogom fel, mikor a történelem tanárom hangját meghallom.
– Audrey! – szólongat, de nekem összefolyik a szemem előtt a vécékagyló. Csak remélem, hogy nem hányom le magam. – Mit érzel? – Ő is látja, hogy ez nem szimpla hányinger. A kezem és a lábam furán remeg.
– Fáj… - próbálkozom, de nem tudnám megmondani, hol fáj. Fáj egyáltalán? Összegörnyedve a falnak támaszkodom. A fejemet a térdemre ejtem, a szám széléről valami a nadrágom szövetébe ivódik.
– Uram! – hallok egy harmadik hangot. Félig felemelem a pillámat; a tanárom a vécébe bámul, majd elrohan. Zen áll mögötte. Aggódva méreget. Mosolyogni akarok, de helyette görcsösen megrándul a testem, és sírni kezdek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése