Oldalak

2013. január 2., szerda

Egy izlandi pultos emlékiratai - 1



 4346730650_11c3848747_b_large

Igen, igen, talán nem vagyok egy gésa. De vannak emlékeim. Például, amikor megismertelek téged…

Abban a pillanatban tudtam, mikor beléptél: te leszel a végzetem. Hogy az boldog lesz-e vagy sem, a jövőre tartozott. Ott és akkor semmi más nem érdekelt a kipirosodott arcodon és didergő kezeden kívül.
A füstös kocsmában egy pillanatra megtorpant az élet. Mindenki felnézett a söréből, vagy elszakadt a sistergő futballközvetítéstől, és vetett rád egy pillantást. De senkiét nem ragadtad meg annyira, mint az enyémet.
Kiléptem a pult mögül, ekkor tűntem fel neked. Gyorsan odarohantál hozzám, már amennyire engedték összefagyott madárcsontjaid. Tágra nyílt szemmel engedtem, hogy a karjaim közé vesd magad, a fejemben pedig csak az zakatolt, hogy nem is ismerlek, miért ölellek vissza?
Szipogva emelted fel szőke üstököd a mellkasomról, mikor a pultnál ülők elismerően füttyögetni kezdtek.
­­­­­­- Ő a menyasszonyod, Rick? – csattant fel a pimasz kérdés.
- Nem tudom – mosolyogtam rád. Annyira megszeppentél, hogy egy percig csak hebegve hadonásztál.
Egy szavadat sem értettem. Azt sem tudtam, milyen nyelv, amit beszélsz, de egyben biztos voltam, tündéri, ahogy hadarsz.
Végül rájöttél, hogy nem mész sokra ezen a szigeten a nyelvtudásoddal, úgyhogy átváltottál angolra. Ezt szinte mindenki megértette errefelé.
- Eltévedtem.
- Rájöttünk, hölgyem! – kiabált otrombán a kocsma egyik kapatos vendége. – Csak az őrültek merészkednek ki hóvihar idején az utcára.
- Lehet, hogy őrültnek tűnök, de fél órával ezelőtt még sütött a nap – fontad össze a karjaidat dacosan.
- Gyorsan változik az időjárás errefelé.
- Na, ne mondja!
Felolvadtál, szó szerint, na meg persze a félénkséged is. Vigyorogva figyeltem, ahogy a nagyszájú kocsmalakó morogva feladja az élcelődést, és inkább az italával törődik újra.
- Kaphatnék valami forrót? – pislogtál rám a hatalmas kék szemeiddel.
Már ugrottam is, mint egy rabszolga, aki a gazdája parancsát hallja. A forró csokiból még nem fogyott egy csepp se aznap este, miért is fogyott volna… Az ideérkező helyiek sosem forró csokizni jöttek. A pultos társam, aki történetesen a főnököm és egy nő volt, rosszallóan figyelte, ahogy bénázom a termosszal.
- Figyelj, bocsánat azért a kirohanásért az előbb – mondtad, mikor eléd tettem a bögrét. Nem jutott eszembe, mire gondolsz. Amióta beléptél, homályos volt minden. – Az ölelésért. Csak vagy három órája nem láttam embert, és már egészen kétségbeestem. Ez... egyszerűen csak jött.
- Jaaa…
- Te nem izlandi vagy, igaz? A nevedből gondolom csak.
     - Őőő… nem.
Ennyiből állt a beszélgetésünk. Összevontad a szemöldököd, és nem foglalkoztál velem többet. Kerestél magadnak egy üres asztalt, majd te is belemerültél a sistergő közvetítésbe.
Tökéletes alkalmam nyílt bámulni. A hajad ősz árnyalatban pompázott, arcodat életre keltette a fagyos levegő, a ruhád pedig semmit sem védett az errefelé megszokott időjárás ellen. Most komolyan, annak a kabátnak talán még rendes bélése sem volt! A csizmád pedig jobban illett a magazinokba, mint egy kemény télbe Izlandon.
Ha belegondolok, nevetséges látványt nyújtottál, nekem mégsem nevetni volt kedvem. Inkább jól beolvasni, amiért nem vigyázol magadra. Persze akkor még ostobábbnak tűntem volna a szemedben. És hát nem ismertelek. Még.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése