Oldalak

2010. augusztus 6., péntek

Bevezető

Sziasztok!

Nem sok embert lephet meg a tény, hogy ismét egy új blogon találkozunk.
[de talán az fura, hogy most nem kezdtem új történetbe,.. :) ]
Ezt a blogot amolyan 'műhelyként' szeretném használni.
Ide kerülnek fel a novelláim, amiket pályázatokra szánok. Viszont, ahogy a blogleírásban említettem, gyakran nem egy mű készül egy pályázatra, így azok, amiket máshol nem olvashatnátok, szintén itt kapnak helyet.

Na és persze ne higgyétek, hogy én csak történeteket szoktam írni... Meglepően sok dolgot összehoztam már, amiknek szintén itt a helye.
Emellett szeretnék -, mint a következőkben majd látjátok - könyv- és blogajánlásokat is kirakni.
Jó olvasást!
b.


Na és akkor bevezetőként szolgáljon kedvenc könyvem - nekem legjobban tetsző - filmadaptációjának eleje.

Emily Brontë - Üvöltő szelek



A videó szövegének magyar fordítása:

2:27:*Előbb a helyet találtam meg.

Azon gondolkodtam, kik élhettek ott,
és milyen lehetett az életük.

Valami suttogott a lelkemnek,
és írni kezdtem.

A tollam egy olyan világról ír
történeteket, amely lehetett volna, és a képzeletemben létezik.

Egyet most elmesélek.

De vigyázat.
Egyik részénél sem fognak mosolyogni.

Egy idegennel kezdődik.

3:26:* - Mr. Heathcliff?

- Mr. Heathcliff?

- Várnia kell.
- Várnia kell.

4:30:*- Ön kicsoda?

-Lockwood.
Az új bérlő az udvarházában.

Meglep, hogy
a viharban mászkál össze-vissza.

Eltévedtem a harasztoson.
Messze van az udvarház?

- Talán kaphatnék egy kísérőt.
- Nem kaphat.

- Elkísérem őt a parkig.
- Nem mész vele sehova.

5:05:* - Ha nem kapok kísérőt,
itt kell töltenem az éjszakát.

- Nincs szállásom idegenek számára.

5:20:* - Akkor a padon alszom.

5:37:* - Van egy használatlan szoba.

5:52:* - Ne tegye az ablakba.
- Miért?

7:30:* ''Catherine Heathcliff. Catherine
Linton. Catherine Earnshaw.''

8:04:* Engedjen be. Engedjen be.

8:15: *- Ki az ördög engedte be oda?
- Az ördög jó szó.

8:23:* Ő... Az arca... Olyan volt, mint...

Nem lett volna szabad bemennie oda.


8:37:* Lockwood egy furcsa történet végébe botlott,
mely 30 évvel korábban kezdődött,
mikor egy öreg ember visszatért a Szelesdombra,
fáradtan egy hosszú úttól.

9:12:* - Jön.
- Joseph.

Jól van, ne siettess.

9:21: * - Apám!
- Újra itthon, Cathy.

- Mit hoztál nekem?
- Hagyd apádat levegőhöz jutni.


- Majd meglátod.
- Ó, lstenem!
- Liverpoolban találtam,
az utcán éhezett.

- Ez egy mocskos cigány.

- Ő az Úr ajándéka.

- Tekintsétek új testvéreteknek.
- De hol az ajándékom?

- Nincs neki saját családja?
- Most már a mi családunk része.

- Ez a fivéred, Hindley.
- És ő az új húgod, Cathy.

*b.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése